2011-löften-2012

Nytt år, nya tider. Kanske dags att förändra något. Vill du kanske bli bättre på matte eller sluta med dåliga vanor? Vad det än är så klarar du det! Bara tro på dig och dela upp löftet och få små belöningar när du klarat det ett tag, kanske känns et inte lika jobbigt då. Eller gör varje torsdag till tuggummitorsdag! (Kan även bytas ut mot t.ex Muffins, frukt, böcker eller bad!) Jag har satt upp ett "huvudlöfte" som jag vill satsa mest på, men jag har även några "smålöften" som t.ex kunna 9 gångertabell. Alltså mindre löften, och om du klarat det känns det bättre med en belöning efteråt. Själv har jag gjort en så kallad belöningslista, det är alltså massa grejer som jag gillar och om du klarat ett smålöfte så kan du välja en belöning från listan! Om du vill kan man även ha straff att om man bryter löftet eller om du helt enkelt inte vill lova det mer kan man bara få ett "straff" typ att gå med skosnörena ihop knytna en hel dag eller äta något äckligt, ja vad du än väljer som straff ska du ju inte vilja göra det annars är det typ enklare att bryta sitt löfte. Sedan kan man ju även testa igen att försöka med löftet. Men akta dig för att lova för svåra eller omöjliga löften som t.ex Lösa ett korsord på ett språk du inte talar, Spå årets stora händelser i din kristallkula, läsa allas tankar, göra årets mest älskade film eller något annat svårt. Sätt inte för höga krav på dig själv, det är viktigt.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Vanliga löften:                                                                                                                                                    Sluta med godis
Inte bita på naglarna
Plugga mera, bli bättre i skolan
Våga att fråga chans på den man gillar.  Puss puss hoppas att 2012 blir ett bra år! Jag kommer att fortsätta 2012!!!


Kommentarer
Emmis

Kan du inte lägga ut fler bilder? c:

2011-12-31 @ 16:20:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jagochdu

En blogg om mig, mig som innehåller Fotografering, vardag, tips, musik och en massa mer galet!

RSS 2.0