Försent kanske...

...Men jag säger det ändå. Glad alla hjärtans dag till er! Igår så var det ju alla hjärtans dag & den firande jag (tyvärr) som singel. Till efterrätt efter köttfärsbiffar, rotfrukter i ugn & getost blev det "Stressat dessert". Alltså den fick heta så för jag & mamma stressade för att bli klara med den innan Alma & pappa kom hem.
.
Recept:
.
Ingredigenser (orginal):
.
Bravo Bondgårdskex med hallonsmak, funkar också med typ digestive
Vaniljglass, eller valfri smak
Jelly Beans original, gå bra med vilket godis som helst
.
Gör så här:
1. Krossa kexen grovt, inte fint & sedan häll i skål
2. Lägg upp glass ovanpå
3. Strö sedan lite av smulorna från kexen (om du vill) & sedan godiset
.
Sedan är du klar med en stressat dessert.
.
En stor kram till er alla!

& kärlek


Kommentarer
lollo

Svar på frågan (fokis): Snsd är förkortning för So Nyuh Shi Dae (som är tjejgruppens namn på koreanska) och betyder Girl's generation som oxå är deras namn på engelska. Tjejerna har inga låtar på eng däremot har dem vissa låtar som dem sjungit både på koreanska och eng (ibland koreanska och japanska och ibland bara japanska eller bara koreanska). Jag själv är en Sone (Girl's generations fan group kallas Sones) och jag älskar tjejerna fastän jag inte kan koreanska eller japanskaXD (jag kan bara lite tack vare all anime jag kollar på och all k-pop jag lyssnar på, asså när jag säger lite så menar jag riktigt lite, bara ord). Lyssna på deras låtar (tjejernas nya låt heter The Boys som finns i korean och eng versions) och lyssna på andra k-pop grupper oxå såsom Super Junior (mitt favorit killbanD som har fantastiska låtar såsom Sorry Sorry som är från 2009 men den r riktigt bra). FAVVO TEJEJBAND-GRUPP: SNSD

FAVVO KILLBAND-GRUPP: SUPER JUNIOR..

P.S

jag såg din kommentar på fokis och var tvungen att svara på nåt sätt... BTW jag gillar din blogg;-)

Kram Lollo

2012-02-16 @ 18:10:14
lollo

Snsd's NYASTE låt är The Boys:-)

2012-02-16 @ 18:12:53
lollo

Albumet heter oxå The Boys;-)

2012-02-16 @ 18:16:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jagochdu

En blogg om mig, mig som innehåller Fotografering, vardag, tips, musik och en massa mer galet!

RSS 2.0