SNSD

SNSD även kallad Girl´s genaration. (Det fick jag precis fick reda av en snäll läsare, "Lollo". Tack!) Ni som följer Fokis.se vet detta säkert men för er andra så är det en superbra tjejgrupp med 9 stycken syskoreanska tjejer i. Sök på SNSD på Youtube så får ni se de söta musikvideona. Alltså ett hett tips från mig, för dem är verkligen bra. Taeyeon, Hyoyeon, Seohyun, Sooyoung, Yoona, Jessica, Tiffany, Sunny & Yuri heter tjejerna. SNSD är en förkortning på So Nyuh Shi Dae.  Tjejerna har inga låtar på engelska däremot har dem vissa låtar som dem sjungit både på koreanska och engelska (ibland koreanska och japanska och ibland bara japanska eller bara koreanska). Texten som är kursiv är från "Lollos" kommentar. Anledningen till varför jag skriver " framför & efter Lollo är för att det är ett alias, eller ja det kan vara det iaf. Deras fangrupp kallas Sones, är du en av dem är du en sone. Tyvärr kan jag inte lägga upp video eller bild på dem. Men som sagt sök på youtube eller något liknade. Puss & kram!

 



Kommentarer
Fullgubbe

we ♥ fullgubbe

2012-02-17 @ 16:00:55
lollo

Asså jag är typ kär i Snsd och K-pop! jag vill t.o.m lära mig koranska (och japanska), mamma säger att jag är galen som kmr från ingenstans och vill lära mig korenskaXD... Jag ville bara säga att jag är glad att du "upptäckt" nåt nytt:D (om du vill kolla på musikvideor eller annat som har med k-pop att göra, besök smtown.com) jag villa bara säga att Snsd är det mest kända och omtyckta k-pop tjejgrupp just nu och har fått hela tre priser i rad. Och super junior är mest kända och omtyckta k-pop killgrupp just nu.

2012-02-17 @ 17:55:31
lollo

ok nu börjar jag säga saker jag inte är säker på (det där med super junior fast jag 'r helt säker på att snsd är det mest kända och omtyckta tjejgrupp för att jag har läst det)XD

men super junior är riktigt kända och grymma ovh jag TROR faktist att de är det mest kända och omtyckta killgrupp (killarna har fått priset Bästa k-pop killgrupp och det har Snsd oxå fått men snsd fick priset Bästa k-pop tjejgrupp). Jag måste bara säga det här, vet du att Super junior har varit världens största pojkband med 13 medlemmar!! men nu är dem bara nio.. LÄS DET PÅ WIKIPEDIA!! SKRIV SUPER JUNIOR MEMBERS PÅ GOOGLE OCH KLICKA PÅ WIKIPEDIA!! (du måste intE:P hahaha)

2012-02-17 @ 18:16:36
lollo

HAHAHAHAHA DU MÅSTE BARA SNSD FUNNY MOMENTS! SKRIV DET PÅ YOUTUBE (SNSD FUNNY MOMENTS) OCH TRYCK SEDAN PÅ DET FÖRSTA KLIPPET!

2012-02-17 @ 18:23:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jagochdu

En blogg om mig, mig som innehåller Fotografering, vardag, tips, musik och en massa mer galet!

RSS 2.0