Apelsiner & radio

Hello!
(Förlåt för den dåliga uppdateringen) Dem senaste dgana har jag nästan bara ätit apelsiner. En apelsin till             frukost ungefär varje dag. Igår var jag på en secondhand butik och hittade en superfin "kofta/jacka" och en             massa tyger så jag kan sy mera! Sedan in på biblioteket och lånade massa böcker. Senare på kvällen kom våra       grannar och åt här, kyckling&pastagratäng. Till efterrätt: Vaniljglass, världens bästa (hemagjord) kolasås och           chokladkex. Idag åt vi sen frukost (givetvis med apelsin) och planerade vad vi skulle göra på sportlovet. Bio             kommer vara en självklarhet, speciellt för lilla mig! Jag var nämligen med i en radiotävling som man kunde               vinna biobiljetter, så jag sökte in. Dagen efter eller några dagar senare när jag kom hem från skolan sa morfar         (han var där med mormor och skulle typ kolla på deras hus (ja de ska flytta hit)) att i förmiddags så hade han           fått en meddelande från "radion" och sa att jag skulle få vara med (!) så på fredagen ringde de 07.15 och så var       jag med och svarade på frågor. Det är en slags utmaning (den heter utmaningen) så möter man en annan               person i åldern 9-12 sedan ska man när man kan svaret skrika sitt namn och då svar på frågan får man rätt får       man ett poäng är det fel så går frågan över så att den andra får svara. Det roliga första gången var att jag fick         möta min vän Ulrik. Man fick max vara med 5 gånger vinner man går man vidare och är med nästa vecka,               förlorar man så får man tröstpris som Ulrik sa var äckligt godis, vattenflaska och något mer men det stod P4             Halland på allt. Vinner man får man en biobiljett. Jag vann 5 gånger och fick då 5 biljetter! Dem går ut i Januari         2013 så jag har ett år på mig att använda alla, men det blir nog inget problem, haha. Jag har också nu fallit för ljusroda beige & rosor, allt fint och ljust, fråga mig inte varför men det är så. Puss Puss Måste äta nu! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jagochdu

En blogg om mig, mig som innehåller Fotografering, vardag, tips, musik och en massa mer galet!

RSS 2.0