Lilla aktuellt skola, Hertingsskolan

Torsdagen den 2 Februari sänd Lilla aktuellt skola kl. 10.30 med min klass (Hertingsskolan, fregatten 5 på SVTB!! KOLLA GÄRNA TYP. Man kan även se programmet på www.svtplay.se så om du missar eller vill se igen kolla där. Om det är en tjej från Hertingsskolan som pratar är det jag! Annars om en kille är det min vän Albin. Lilla aktuellt är ett program om nyhter för barn, slutet (där vi är med) är det även en tävling mellan 2 klasser från Sverige någonstans där man ska gissa så snabbt så möjligt på frågor om nyheter som oftast är aktuella sedan i slutet finns det en frågegrej typ som en skiljefrågan; fejset där det är ett kändisansikte som är aktuellt som har "förändrats" den klass som då svarar (rätt) först vinner dem poängen. 1 poäng = 200:- till klassen, så vi satsar högt! Önska oss Lycka till!! Vi vill verkeligen vinna! & Min klass är vekeligen en tävlingsinriktad klass så det kommer inte att bli kul om vi förlorar fast det kommer vi ju INTE!

HEJA HEJA HEJA! PS det var därför jag var lite nervös, dels för att jag kanske kommer att prata & dels för att det är så att vara med i tävlingar (för mig) som t.ex på radion var jag nervös varje gång förutom sista gången!


Lovley hugs from Me Hedda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jagochdu

En blogg om mig, mig som innehåller Fotografering, vardag, tips, musik och en massa mer galet!

RSS 2.0